Köpvillkor

Inledning

Dessa köpvillkor beskriver förhållandena som råder för köp via webbplatsen www.re-volt.se.

Konsumentköplagen (2022:260) (”konsumentköplagen”), lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (”distansavtalslagen”) och annan konsumentlagstiftning är tillämplig vid försäljning till konsumenter och innehåller omfattande och i allmänhet tvingande regler om konsumenters och våra rättigheter och skyldigheter. Dessa köpvillkor anknyter till och kompletterar dessa lagar.

Med undantag för vad som anges i dessa köpvillkor är köplagen (1990:931) (”köplagen”) tillämplig vid försäljning till näringsidkare

Företaget

RE-VOLT AB (organisationsnummer 559215-7092)

Sundbergsvägen 3

685 32 Torsby

Telefonnummer: 072 733 63 21

E-post: [email protected]


Försäljning till minderåriga

RE-VOLT ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan vårdnadshavarens samtycke.

Priser

Priser på webbpatsen redovisas i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för prisfel på vår hemsida. Vid uppenbart felaktigt prissatta tjänster så förbehåller RE-VOLT sig rätten att annullera ordern eller återkalla leveransen.

Betalning

Hos RE-VOLT betalar du tryggt och säkert på vår hemsida via vår betalningspartner Stripe Inc. De använder moderna säkerhetsstandarder, inklusive SSL/TLS-kryptering, för att säkerställa att alla betalningar är säkra och att kundernas uppgifter skyddas från obehörig åtkomst.

Du kan tryggt välja mellan att betala hela beloppet direkt eller exempelvis dela upp din betalning via Klarna.
Vid överenskommelse kan även betalning via Swish eller bankgiro bli aktuellt.

Om betalning inte sker inom förfallotiden debiteras du en påminnelseavgift på 60 kr + dröjsmålsränta (8% + gällande referensränta) i samband med påminnelsen. Om betalning av aktuellt belopp, dvs. fakturabeloppet samt påminnelseavgift, inte betalas inom 14 dagar från utskriftsdatum på påminnelsen överlämnas ärendet till inkassobolag varvid lagreglerad inkassoavgift tillkommer.

Köp på faktura sker endast till av oss godkända företag, organisationer och myndigheter.

Vid köp via Bokadirekt gäller deras vid köpets gällande villkor.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen (DAL) (2005:59) 14 dagars ångerrätt efter ni lagt er beställning och därmed avtalet ingicks.
Under denna period (ångerfristen) har ni med andra ord rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl.

För att du ska känna dig extra trygg med ditt köp erbjuder vi utöver lagkravet möjlighet att under vårt första coachningstillfälle ångra avtalet och begära pengarna tillbaka. Om ni väljer att efter första tillfället fortsätta ert coachningsprogram så har ni förbrukat er ångerrätt och full betalning enligt betalningsplan ska ske för tjänsten oavsett om ni brukar resterande ingående coachningstillfällen eller ej.

Vill du avropa din ångerrätt så skriver ni under vår ångerblankett som ni hittar här samt i er beställningsbekräftelse. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt

meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Verkan av utövad ångerrätt

Om du frånträder detta avtal kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål så snart vi har mottagit er underskrivna ångerblankett. Vi kommer primärt att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som ni använde för den inledande affärshändelsen, om vi inte uttryckligen kommit överens om något annat


Immateriella rättigheter

Läs mer om våra immateriella rättigheter i våra användarvillkor.

Personuppgifter

Läs mer om hur vi använder dina personuppgifter i våra
användarvillkor.

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar eller bristande uppfyllelse av våra åtaganden på grund av omständigheter bortom vår rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, krig, terrorism, arbetskonflikter, offentliga begränsningar, pandemier, tekniska avbrott eller andra oförutsedda händelser som hindrar oss från att uppfylla våra åtaganden.

Tvist

Vid eventuella klagomål är du alltid välkommen att vända dig
oss via våra kontaktuppgifter ovan.

Vid tvist med RE-VOLT har du möjlighet att få saken prövad
utanför domstol av Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Du kan också vända dig
till EU-kommissionens onlineplattform, European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) för alternativ tvistlösning.

ARNhttp://www.arn.se/
[email protected]

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODRhttp://ec.europa.eu/odr 

© 2025 RE-VOLT AB (559215-7092) - All rights reserved

FRISKRIVNING AV RESULTAT: Vi tror inte på "bli rik"-program - bara på hårt arbete, att skapa värde, bygga en verklig och professionell karriär och att tjäna andra med excellens och konsekvens. Våra tjänster kräver mycket arbete och disciplin precis som alla värdefulla ansträngningar eller professionella fortbildningsprogram. Vi kan inte och lämnar inga garantier om din förmåga att få resultat eller tjäna några pengar med våra idéer, information, verktyg eller strategier. Du ansvarar själv för dina resultat i livet men vi vill hjälpa till genom att ge lämpligt återkoppling, riktningar och strategier. Du bör veta att alla produkter och tjänster från vårt företag endast är för utbildnings- och informationsändamål. Ingenting på denna sida, någon av våra webbplatser eller något av vårt innehåll eller läroplan är ett löfte eller garanti för resultat eller framtida intäkter, och vi erbjuder inga juridiska, medicinska, skattemässiga eller andra professionella råd.